Pomoc

Witamy w pomocy systemu eRozrys

Poniżej zamieszczamy instrukcję składania zleceń za pośrednictwem portalu.

Rejestracja:

System eRozrys skierowany jest do zweryfikowanych klientów firmy Drewmax i służy składaniu zleceń na cięcie i oklejanie płyt meblowych. Do korzystania z portalu wymagana jest rejestracja.

Po dokonaniu rejestracji klient ma dostęp do niżej opisanych zakładek.

 

MOJE KONTO

 

Zakładka zawiera wszystkie dane wpisane podczas procesu rejestracji oraz informacje o haśle. Zarówno wprowadzone dane osobowe jak hasło mogą być edytowane w każdym momencie przez właściciela konta.

 

MOJE ZAMÓWIENIA

 

W tej zakładce widoczne są wszystkie wprowadzone przez klienta zlecenia. Opis poszczególnych kolumn zamieszczamy poniżej :

Numer zamówienia - unikalny numer zamówienia nadawany przez system.

Typ zamówienia - rodzaj wprowadzonego zlecenia.

Nazwa zlecenia - nazwa wprowadzona przez klienta.

Data wysłania do optymalizacji  - data pierwszej optymalizacji zlecenia.

Data realizacji - przewidywana data realizacji zlecenia - pole uzupełnia się automatycznie.

Status - aktualny status zlecenia - opis statusów poniżej

  1. W przygotowaniu - zlecenie zostało wprowadzone przez użytkownika ale nie jest jeszcze zoptymalizowane - wszelkie zmiany mogą być wprowadzone po otwarciu zamówienia
  2. Wysłane do optymalizacji - zlecenie zostało wysłane do optymalizacji i jest przetwarzane - czas nie powinien przekroczyć 90 sek. Jeśli zlecenie nie jest optymalizowane w tym czasie prosimy o kontakt z obsługą sklepu
  3. Zoptymalizowane - zlecenie zostało zoptymalizowane, dostępna jest pełna wycena oraz informacje w formie obrazka o rozkroju. Na tym etapie można edytować zlecenie i wysłać do ponownej optymalizacji w celu wyboru najkorzystniejszego wariantu. 
  4. Wysłane do realizacji - zlecenie zostało przesłane do realizacji. UWAGA : Po wysłaniu zlecenia nie ma możliwości wprowadzenia jakichkolwiek zmian w zleceniu.
  5. W oczekiwaniu na płytę - status oznacza że zamówionej płyty nie ma na stanie - obsługa sklepu poinformuje Cię o najbliższym terminie dostawy.
  6. W trakcie realizacji - zlecenie jest realizowane
  7. Zrealizowane - zlecenie zostało wykonane - o zmianie tego statusu informujemy również smsem na podany podczas rejestracji numer telefonu.
  8. Odebrane – zlecenie zostało odebrane przez klienta.

Opcje - zakładka zawierająca elementy pozwlające na edycję, kopiowanie oraz optymalizację zamówienia.

 

 

NOWE ZAMÓWIENIE - czyli jak to działa krok po kroku.

Po kliknięciu linku Nowe zamówienie przechodzimy do ekranu poniżej.

 

 

 

 

 

 

Po pierwsze wpisz swoją nazwę zlecenia – łatwiej będzie Ci odnaleźć zamówienie w przyszłości

Następnie zaznacz czy zamówienie chcesz odebrać osobiście czy mamy Ci je dostarczyć.

FOLIOWANIE : standardowo ta opcja jest zaznaczona i informuje nas że formatki mają być zastrzeczowane na końcach tak by łatwo je było przewozić ( formatki w sterczu nie przesuwają się na samochodzie). Odznaczenie tej opcji jest możliwe tylko w przypadku gdy odbierasz towar osobiście.

Usługi dodatkowe – opisane są bardzo intuicyjnie – ważne – jeśli zamierzasz złożyć zamówienie ekspres koniecznie zadzwoń i upewnij się że damy radę, mamy płytę a pilarz nie ma imienin dzień wcześniej????

Zaczynamy wybierać płytę i wpisywać formatki.

Podstawa - WPROWADZMY WYMIARY ELEMENTÓW BRUTTO - RAZEM Z OBRZEŻEM

Numer zlecenia i nazwę omówiliśmy w poprzednim akapicie.

Zestawy formatek :

System daje możliwość wprowadzenia kilku zestawów formatek. Każdy zestaw może zawierać tylko jeden rodzaj płyty meblowej. - domyślnie uruchamiany jest tylko jeden zestaw z numerem 1 - UWAGA w jednym zamówieniu nie możemy łączyć płyt i blatów.

SUGERUJEMY WPROWADZAĆ JEDNO ZAMÓWIENIE Z JEDNYM KOLOREM PŁYTY

Obrzeże domyślne : - jest to obrzeże przypisane do każdej z płyt najbardziej odwzorowujące kolor danej płyty.  Po odznaczeniu tej zakładki klient ma możliwość wyboru dowolnego obrzeża z oferty sklepu. Do płyt grubości do 18 mm dostępne są jedynie obrzeża w szerokości 22 i 23 mm. Do zestawów z formatkami podwójnymi ( grubość 36mm) dostępne są obrzeża o szerokości42 i 45 mm

 

Formatki podwójne - po zaznaczeniu tej opcji system wykona optymalizacje dla elementów grubości 36mm. Podobnie jak w przypadku formatek grubości 18mm podajemy wymiar brutto ( razem z obrzeżem)

 

Bez brzegowania - po zaznaczeniu tej funkcji płyta nie będzie brzegowania na krawędziach. Rekomendujemy używanie tej funkcji jedynie do rozcięcia płyt do transportu.

UWAGA - Drewmax nie bierze odpowiedzialności za jakość oklejenia elementów które nie zostały zbrzegowane zastrzegając sobie prawo do nie wykonania usługi oklejania w przypadku gdy niebrzegowana krawędź płyty nie daje gwarancji poprawnego przyklejenia obrzeża.

Jeśli chcsz by część formatek została poprawnie oklejona koniecznie zamów je w oddzielnym zleceniu.

Wybór płyt i oklein:

Wybór płyt następuje z poziomu zakładki Materiał po wcześniejszym zaznaczeniu producenta oraz grubości płyty ( widoczne są tylko płyty danej grubości i wybranego producenta)

Po wyborze materiału w zależności zaznaczonej lub nie opcji "obrzeże domyślne" system sam przypisze obrzeże do płyty lub zobliguje klienta by zaznaczyć rodzaj okleiny. Na tym etapie decydujemy jedynie o kolorze i szerokości obrzeża - grubość zaznaczana jest w momencie wprowadzania wymiarów.

Wprowadzanie wymiarów :

Nazwa elementu - opis wprowadzony przez klienta - WIDOCZNY NA ETYKIETACH - prosimy o wpisywanie tu informacji nutowaniu elementu jak i innych usługach które mamy wykonać a które nie są dostępne w erozrysie.

Słoje : zaznaczenie tego wariantu powoduje że słoje będą układane wzdłuż długości elementu.

Obrazek - do każdego elementu klient ma możliwość załączenia obrazka - prosimy o załączanie tu elementów nietypowych, narożników , skosów itp.

WAŻNE – w przypadku załączenia obrazka koniecznie w nazwie elementu musi się znaleźć opis RYSUNEK. – w przeciwnym razie rysunek nie zostanie wykonany.

Dodatkowe uwagi elementu – POLE DLA KLIENTA WIDOCZNE NA ETYKIETACH – UWAGA – operatorzy wykonują tylko usługi zawarte w polu nazwa elementu. Pole dodatkowe jest polem wyłącznie do opisu klienta.

WAŻNE : Wytniemy i okleimy tylko i wyłącznie materiał który został wybrany przez klienta. Nie uwzględniamy reklamacji w sytuacji gdy klient wybrał materiał X a w dowolnym miejscu w zamówieniu wpisał że zlecenia ma być wycięte z materiału Y. W sytuacji gdy materiału nie ma w erozrysie prosimy o kontakt z obsługą sklepu.

CNC – intuicyjny moduł do zamawiania kształtów.

Po zakończeniu wprowadzania elementów prosimy kliknąć zapisz i sprawdzić poprawność wprowadzonego zamówienia - system przeniesie nas do zakładki - Moje Zamówienia  gdzie w zakładce - opcje - możemy dokonać optymalizacji zamówienia. - Widok zoptymalizowanego zamówienia oraz kalkulację kosztów przedstawiamy w kolejnym slajdzie. 

Zamówienie zoptymalizowane - po optymalizacji zlecenia i jego otwarciu mamy możliwość edycji lub wysłania zlecenia do realizacji

 

Kalkulacja kosztów

System eRozrys, po dokonaniu optymalizacji, przedstawia wycenę.

Wycena podzielona jest na koszt materiału, koszt obrzeża, usługę ewentualnego sklejania płyt ( dotyczy formatek podwójnych) , oraz koszt oklejania. Ponadto widoczne są dopłaty do zamówień ekspresowych, cięcia blatów HPL itp.

UWAGA : System nie przelicza usług opisanych w opisie formatki, załączniku oraz opisie zlecenia - zostaną one jednak uwzględnione przez obsługę sklepu. 

 

Przesyłanie zamówienia do firmy Drewmax

Przesłanie zamówienia odbywa się w momencie kliknięcia ikony Wyślij do realizacji. Od tego momentu nie ma możliwości wprowadzenia jakichkolwiek zmian w zamówieniu.

 

FAQ

W zawiązku z pytaniami poniżej info jak zaznaczyć kilka rzeczy w erozrysie


Po pierwsze primo :)  pilarz widzi tylko to co ma na etykiecie czyli informacje zawarte w kolumnie Nr/nazwa elementu, wymiary i informacje o oklejaniu

Po drugie primo :)– Nie magazynujemy odpadów – jeśli nie wpisałeś w uwagi do zamówienia że chcesz je zabrać, nie dorzucimy ich do rozkroju.

I po trzecie primo ;);)– ultimo ;) – jeśli nie wiesz jak coś zamówić, zadzwoń i spytaj a nie wpisuj w uwagi co chciałbyś żeby było zrobione bo z dużym prawdopodobieństwem zauważymy to dopiero po pocięciu płyty.

Frezowanie/nutowanie - w kolumnie nazwa elementu wpisujemy frez 4mm, nut 280 od przodu itd
 

Narożniki – wybieramy moduł CNC lub w kolumnie nazwa elementu wpisujemy RYS i załączamy obrazek ( PROŚBA - wpisujemy wymiary zewnętrzne narożnika - jeśli mam jeden wieniec i dwie półki wpisujemy dwie oddzielne pozycje z wymiarami półki i narożnika oddzielnie) 
 

Pogrubiane elementy - dodajemy nowy zestaw formatek, zaznaczamy ikonę "podwójne formatki" i wypełniamy zamówienie tak jak dla płyt 18mm
 

Łuki - dokładnie tak jak narożniki
 

Formatki z przechodzonymi słojami – używamy modułu cięcia blokowego lub do zamówienie wpisujemy wymiar elementu z którego mają być wycięte formatki z przechodzonymi słojami a jako obrazek załączamy skan elementów ułożonych w docelowy sposób.(Proszę pamiętać że piła ma grubość 4,5 mm co oznacza że formatka musi być odpowiednio większa)

REKLAMACJE 

                                                                                                                                                                                                                                            

Drodzy klienci

Dbając o najwyższy standard usług, dobre relacje oraz chęć dostarczania Państwu towaru najwyższej jakości ,chcielibyśmy przekazać Państwu informacje odnośnie sposobu rozpatrywania reklamacji.

Co podlega reklamacji :

Absolutnie wszystko w ramach rozsądku w szczególności

  1. Wyszczypane płyty
  2. Skazy fabryczne towaru
  3. Niezgodności wymiarów powyżej 0.5mm na 1000mm
  4. Inne uszkodzenia mechaniczne powstałe nie z winy klienta

 

 

Co potrzebujemy aby rozpatrzyć reklamację

  1. Zgłoszenie reklamacji w formie mailowej na adres reklamacje@drewmax.pl na druku reklamacyjnym dostępnym u naszych handlowców oraz w sklepie stacjonarnym.
  2. Zdjęcia reklamowanego towaru – zdjęcie musi pokazywać cały towar oraz zbliżenie wady. Jeśli reklamacja dotyczy formatek meblowych prosimy również o zdjęcie etykiety.

 

 

Kiedy nie uznamy reklamacji :

  1. Jeśli towar został przerobiony, pocięty, ma wywiercone otwory bądź zawiasy etc, nie uznamy reklamacji na uszkodzenia mechaniczne.
  2. Jeśli reklamacja nie została zgłoszona niezwłocznie po odbiorze towaru lub wada jest na tyle duża, że bez problemu dało się ją zauważyć przy odbiorze zamówienia.  Oczywiście nie oczekujemy że będziecie Państwo przeglądać każdą dostarczoną formatkę ale jeśli np. reklamacja zostanie zgłoszona 3 tygodnie po odbiorze zamówienia a formatki będą rozpakowane, reklamacji takiej nie uznamy. Wszystko w ramach zdrowego rozsądku.
  3. Uszkodzenia formatek pod folią ochronną w sytuacji gdy formatki są zamontowane

Zdajemy sobie sprawę że folie ochronną zdejmujemy dopiero u klienta dlatego zwracamy się z prośbą o zachowanie następującej procedury :

W przypadku gdy po odbiorze formatek z folią ochronną zauważycie Państwo zarysowania na foli, prosimy o wykonanie dokumentacji zdjęciowej. Zdjęcia muszą pokazywać że formatki nie sąobrobione a folia jest porysowana. Następnie należy delikatnie poderwać folie w miejscu zarysowania by sprawdzić czy powierzchnia jest cała. W przypadku zarysowania prosimy zgłaszać sprawę na reklamacje@drewmax.pl

 

  1. Reklamacji nie podlegają wady na fabrycznych krawędziach blatów i płyt meblowych w sytuacji gdy uszkodzenie jest mniejsze niż 10mm.

Naturalną rzeczą jest brzegowanie płyt i blatów przed montażem. Krawędzie tych towarów po opuszczeniu fabryki nie są doskonałe.

  1. Wszelkiego rodzaju spuchnięcia i zamoczenia nie podlegają reklamacji. Wszystkie wykonywane przez Nas formatki oklejane są klejem poliuretanowym co w teorii daje 100% gwarancje tego że krawędź zabezpieczona jest przed wilgocią. Prosimy jednak uczulać klientów że mokra szmatka to nie jest „wilgoć” tylko regularna woda która może uszkodzić krawędzie.
  2. Blaty SLim Line – reklamacji nie podlegają zgłoszenia na wyginające się blaty w przypadku gdy zostały one zamontowane niezgodnie z instrukcją która znajduje się na blatach.
  3. W skrócie – blat musi mieć dopływ powietrza z obu stron. Niedopuszczalne jest klejenie go bezpośrednio na płyty lub ściany.